Flottakezelő Blog

Mit válasszak: gyárit, vagy utángyártottat?

Mit válasszak: gyárit, vagy utángyártottat?

Ha valami már egynél több alkatrészből áll, akkor máris 100% hogy fölmerül vele kapcsolatban a kérdés: az eredetit, gyárit válasszuk, vagy elégedjünk meg az utángyártottal?

Tessék, már én magam is azt írtam, hogy „megelégedni”, holott ebben a cikkben éppen arra akarom felhívni a figyelmet, hogy ideje leszámolni az ilyen előítéletekkel.

Valahogy ösztönös, hogy a gyári termékek bizalmat ébresztenek bennünk, már ami a minőséget illeti, míg az utángyártottban hajlamosak vagyunk kockázatot látni.

Kivéve persze, ha már tapasztaltak vagyunk, és volt szerencsénk kiválóan működő, utángyártott alkatrészt vásárolni.

Itt ugyanis nincs fekete és fehér: vannak olcsó, és kifejezetten drága utángyártott alkatrészek, épp úgy, ahogy vannak silány és kiváló minőségűek – és ugyanez igaz a gyáriakra is.

Akkor viszont mi alapján kéne választani?

Hogy ebben segítsek, megmutatom, mi a valódi különbség a kétféle termék között!


Így lopják el a legmodernebb kocsikat pillanatok alatt

Az első tesztek

A wireless technológia kényelmet hoz az életünk majdnem minden területére, ide értve az autózást is.

Évek óta járják az utakat olyan autók, amiknél csupán egy gombnyomáson, vagy még annyin se múlik az ajtónyitás, és akár a motor beindítása.

Ez a jövő – gondolhatjuk, de kérdés, hogy pontosan milyen árat fizetünk a kényelemért?

Az utóbbi idők tapasztalatai alapján elég nagyot, ugyanis folyamatosan jelentik be a kulcs nélküli belépő rendszerrel rendelkező kocsik tulajdonosai, hogy autóikat pillanatok alatt törik fel a tolvajok valamilyen ismeretlen eszközzel.


3 módszer arra, hogyan szállítsunk kerékpárt autóval

Utastérben

Autóval indulni biciklizni?

Aki igazán szeret kerékpározni, annak egyáltalán nem ellentmondásos ez, sőt, az egyik legtermészetesebb dolog.

Az ember ugyanis szeret új helyeket megismerni, és olyan helyeken bringázni, ahol korábban sose járt még – és ehhez néha bizony érdemes autóba ülni, és magunkkal vinni a kétkerekűnket, hogy aztán a helyszínen fedezhessük fel azokat a vidékeket, amiket kocsival nem érhetnénk el.

Ilyenkor azonban fölmerül a kérdés: hogyan szállítsuk a bringákat?

Erre több megoldás is van, és most a népszerűbbeket végig is vesszük, minden előnyükkel és hátrányukkal együtt, hogy aztán mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbbet.

Egy bicikli még nem akadály, ezért gondolkodjunk nagyban – induljon az egész család, vagy a baráti társaság, és számoljunk 4db kerékpárral, amit az autónak valahogy el kell szállítania!

Nézzük, hol tárolhatjuk őket!


Minden, amit tudnia kell az autó assistance szolgáltatásról

Nem segít a hagyományos biztosító?

Már az is épp elég kellemetlen, ha itthon robban le az autónk, és ezt az érzést felszorozhatjuk százzal, mikor ugyanez valahol külföldön történik meg.

Szervizt keresni, autómentőt hívni, rosszabb esetben ideiglenes szállást vagy csereautót találni egy országban, ahol talán még megértetni sem egyszerű magunknak – ezt a terhet veszi le rólunk a gépjármű assistance, persze csak akkor, ha még utazás előtt megkötjük.

Egy korábbi cikkben beszéltünk már különféle biztosításokról, de ezek elsősorban az autóra vonatkoztak – most viszont valami olyasmit szeretnék bemutatni Önnek, ami ezeknél egy fokkal még többet ígér.


Óvatosság vagy túlbiztosítás? – mindent a GAP biztosításról

Miért lenne egyáltalán szükségem vételár biztosításra?

KGFB – teljesen egyértelmű, a nevében is benne van, hogy kötelező, mindenki megköti.

CASCO – itt sincs kérdés, aki biztonságban akarja tudni autóját, illetve inkább a pénzét, az azonnal elintézi ezt is.

GAP – ezzel kapcsolatban viszont sokakban vannak kétségek.

A vételár biztosítás pontosan arra jött létre, hogy fedezze nekünk azt az összeget is, amit esetleg a CASCO nem tesz meg.

Lehet erre példa? – Igen.

Előfordulhat, hogy nincs rá szükség? – Igen.

Fontos mindent megtudni róla? – Ha helyes döntést akarunk hozni, akkor igen, és pontosan ezért érdemes most Önnek továbbolvasnia!


Gyanúsan jó ajánlatok, és a tudtunkon kívül vállalt kockázatok

Min múlik a bérleti díj?

Ön két majdnem teljesen azonos ajánlat közül melyiket választja?

Erre lehet sokatmondóan azt válaszolni, hogy „a kedvezőbbet”, de ezzel igazából épp, hogy semmit nem mondtunk, hiszen mitől lesz egy ajánlat kedvező, és mitől nem?

Az olcsóbbat” – na, ez már egy valódi válasznak tűnik… csak éppen rossz.

Megmutatom Önnek, hogy mire gondolok:

Ha elkezd válogatni a flottakezelők ajánlatai között, szinte biztos, hogy elő fog fordulni az az eset, amikor két cég bérleti díja között egy egyáltalán nem kicsi, szabad szemmel is jól látható összegnyi különbséget talál.

Miért adja két különböző szolgáltató ugyanazt a szolgáltatást ennyire különböző áron?

És a másik kérdés: biztos, hogy az olcsóbb ajánlat a „kedvezőbb”?

Ez utóbbira most azonnal válaszolok: nem, egyáltalán nem biztos.

De ezt nem fogom ennyivel letudni – most végigvesszük az egész témát, megmutatom, milyen tényezők határozzák meg a bérleti díjakat, és aztán Önre bízom, hogy igazat ad-e nekem, vagy sem.

Kezdjük az alapoknál!


Mitől öregedik a magyar autópark? Okok és megoldások

Mitől öregedik a magyar autópark? Okok és megoldások

Egyre idősebb autók járnak a hazai utakon – ez derült ki Fodor László szakértő tévés interjújából nemrég, és azóta szinte mindenki átvette már a hírt.

Ezt megcáfolni nem tudjuk, és nem is akarjuk, hiszen valóban így van: a magyar autóvásárlók inkább választanak régebbi gyártású személyautókat, mint újakat, és egyértelmű, hogy az árak közötti különbség erre a magyarázat.

Nézzük meg azonban kicsit részletesebben, hogy mi állhat a jelenség mögött: mikor kezdődött, honnan indult, és hogyan lehetne változtatni rajta?

És persze egy minket érintő kérdést is megvizsgálunk: üzleti célra használt, céges autók esetében is helytállóak az autók életkorával kapcsolatos adatok?


Ha most venne cégautót: a turbómotor már nem jelenti a jövőt

Ha most venne cégautót: a turbómotor már nem jelenti a jövőt

Aki már otthonosan mozog az autós hírek világában, akár napi szinten is, annak nehéz újat mondani, így minden bizonnyal nem is lepődött meg, mikor a címet olvasta.

Egy cég esetében viszont, ahol lehet, hogy csak 5 évenként kerül szóba a téma az új autók vásárlása kapcsán, ott általában sok lemaradást kell utólag pótolni, ami az újdonságokat illeti.

A mostani témánkat tehát kifejezetten azoknak ajánljuk, akiknél az autós téma parkolópályán volt az utóbbi években, ugyanis egy olyan hírről beszélünk, aminek két végpontját is meg kell említenünk: a turbómotorok korszakának kezdetét, és végét.


Így készítse fel autóját a tavaszi szezonra

Így készítse fel autóját a tavaszi szezonra

Az autók nem alszanak téli álmot, sőt, a tél még jobban meg is terheli őket, mint bármilyen más évszak, és éppen ezért kell őket ellenőrizni a melegebb napok beköszönte előtt.

A karbantartás alapvetően minden szezonváltáskor kötelező kéne, hogy legyen, sokan mégis inkább a zordabb időjárástól félnek, és csak ősszel gondolkodnak előre.

Ha biztonságosan, a járművünket megóvva szeretnénk autózni az év további részében is, fel kell mérnünk, milyen hatással voltak a mínuszok autónk részeire, és mindent ki kell cserélni, ami már nem tud tovább rendeltetésszerűen szolgálni minket.

Nézzük végig, pontosan milyen lépéseket kell végrehajtanunk a tavaszi felkészítés során!


Becsapós kereszteződések Budapesten – ne büntesse meg magát figyelmetlenségből!

Becsapós kereszteződések Budapesten – ne büntesse meg magát figyelmetlenségből!

Forrás: Google Street View

A budapesti közlekedés bármikor tartogathat nekünk valamilyen kellemetlen meglepetést, és ez gyakran a pénztárcánknak fáj a legjobban.

Rendszeresen halljuk a híreket a különböző „becsapós” útszakaszokról és kereszteződésekről, amik miatt autósok tömegeinek kell bírságot fizetni.

Tilos jobbra kanyarodni ott, ahol ezelőtt évtizedekig lehetett, kötelező haladási irány ott, ahol eddig sose volt – az ilyen változások főleg a rutinból autózók számára jelentenek veszélyt, de bizonyos helyeken annyira nem tűnnek ésszerűnek a szabályok, hogy a vidékről érkező sofőrök is beleszaladnak egy-egy komolyabb büntetésbe.

És nem kis összegekről beszélünk: az olyan szabálysértés, mint például a kötelező haladási irány be nem tartása, közigazgatási bírságot von maga után, ami nem kevesebb, mint 50.000 forintot jelent.

Hogy miben érint ez minket?


A hóláncról – mikor, hol, hogyan kell használni?

A hóláncról – mikor, hol, hogyan kell használni?

Jócskán a tél derekán járunk már, de mind jól tudjuk, hogy még a tavaszi hónapokban is ébredhetünk arra, hogy hó vagy jég borítja az utakat.

A szakemberek már 7 fok alatt előírják a téli gumi használatát, de van, amikor ez sem elég a biztonságos autózáshoz.

Ilyen helyzetben az ember legjobb barátja a hólánc, már persze ha van nála, és tudja is, hogyan kell használni.

Nézzük át, pontosan mit kell tudni hazánk, és szomszédaink törvényeiről a hóláncot illetően, és vegyük át azt is, pontosan hogyan kell felszerelni a kerékre egy ilyen eszközt, ha szükségünk van rá.


Megszűnne a tartós bérlet? – Oszlassunk el néhány tévhitet!

Megszűnne a tartós bérlet? – Oszlassunk el néhány tévhitet!

Vége a tartós bérletnek!

Tartós bérlet? Felejtse el!

Ilyen, és ehhez hasonló kijelentések lepték el az internetet 2016 tavasza-nyara óta, hirdetve, hogy a törvénymódosítások miatt az operatív lízing előnyei megszűntek a pénzügyi lízinggel szemben.

A tavaly elfogadott adócsomag idén január 1-jével lépett hatályba, és ennek kapcsán rengeteg emberben egy mondat ragadt meg: a gépjárműadóról szóló törvényből kikerül a tartós bérlet fogalma.

Ezt aztán rengetegen fordították le magukban úgy, hogy a tartós bérlet intézményét törölték, az operatív lízing megszűnt, mindenki kereshet magának más megoldást.

Ezeket a híreket hallva/olvasva mi csak fogtuk a fejünket, hiszen egy-egy ilyen cikkben nem kevés pontatlanságot, és óriási tévedést találtunk.


Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.