Így mutatta meg a COVID, miért jó, ha flottakezelőnél van a céges autója

Így mutatta meg a COVID, miért jó, ha flottakezelőnél van a céges autója

Ha ezt a cikket akkor olvassa, amikor a koronavírus járvány már csak távoli emlék, akkor is érdemes rászánnia néhány percet.

Miért?

Mert válságos időszakok bármikor jöhetnek, és az igazából mindegy, hogy egy vírus, természeti vagy gazdasági katasztrófa okozza őket, egyvalami mindig igaz marad: aki előre felkészül, az rengeteg kellemetlenséget spórolhat meg magának.

A COVID okozta 2021. tavaszi nagy lezárás legyen tehát most csak egy példa, amiből tanulni lehet – jelen esetben azt, hogy miért alszanak nyugodtan az ilyen esetekben is azok, akik flottakezelőre bízták a céges autójukat.

Hiszen ilyenkor a bizonytalanság az, ami a legtöbb embert az őrületbe kergeti…

Mi történik, ha hetekre bezár az ország?

Mi történik, ha hetekre bezár az ország?

Persze, mondhatjuk, hogy a koronavírus egy egyedülálló eset, és hogy remélhetőleg a jövőben nem sok hasonlóval kell szembenéznünk, de pont ez a lényeg: soha nem tudhatjuk, mit hoz a következő év.

2021 márciusában, amikor már a harmadik hullámot élte át az ország, és emiatt egy újabb nagy lezárásra került sor, elég nagy bizonytalanság volt az autókat érintő szolgáltatásokkal kapcsolatban.

Igen komoly kérdések merültek fel:

  • Az autószervizeknek is be kell zárniuk?
  • Mi lesz az autókereskedésekkel?
  • Magánszemélyek akkor most igénybe vehetik a szolgáltatásokat, vagy sem?
  • Mit csináljak, ha épp most vizsgáztatnám az autómat?

Válság idején mi lesz az autókkal?

Válság idején mi lesz az autókkal?

A járműpiac/ipar érdekvédelmi szervezetei egyenesen az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz fordultak, hogy választ kapjanak, mégpedig olyanokat, amik mindenki számára előnyösek lesznek.

Érthető persze, hogy egy járványhelyzet közepén a minimumra kell csökkenteni az emberi érintkezéseket, de az autók ilyenkor is le tudnak robbanni, ami magánszemélyeknél, de főleg cégeknél jelenthet komoly problémát.

Tipikus „kecske is jóllakjon, káposzta is megmaradjon” megoldásra volt tehát szükség.

Egy darabig az a hír járta, hogy az autókereskedések és szervizek csak jogi személyeket fognak kiszolgálni, de azért szerencsére nem (teljesen) ez lett a helyzet.

Ki javíttathat, és ki vásárolhat autót?

A Magyar Közlöny által közzétett rendelet egyértelműen fogalmaz: zárva kell tartani minden olyan szolgáltatási helyiséget vagy helyszínt, ahol az ügyfelek személyes megjelenésére van szükség.

És ezután jön egy szép hosszú lista a kivételekkel!

Ami pedig fontos, hogy ezen a listán rajta van a járműszerviz szolgáltatás, tehát ha valakinek lerobban az autója a lezárások alatt, az sem marad az út szélén.

A kereskedések esetén már volt egy kis különbség: ahogy a rendelet fogalmaz, az üzletekben tilos a dolgozókon kívül másnak tartózkodni (magyarul a vásárlók nem mehetnek be), kivéve, ha olyan kereskedésekről beszélünk, amik munkavégzéshez, hivatásbeli kötelezettség ellátásához szükséges alkatrészeket, eszközöket árulnak.

A mi esetünkre lefordítva ez azt jelenti, hogy az autóvásárlás, valamint alkatrész vásárlás továbbra is lehetséges, de kizárólag csak cégeknek, intézményeknek – a magánszemélyeknek várniuk kell a korlátozások feloldásáig.

Ezt az autókereskedések is megerősítették: a rendelet értelmében csak jogi személyeket tudtak ebben az időszakban kiszolgálni.

Hogyan érintett ez az időszak egy cégvezetőt?

Hogyan érintett ez az időszak egy cégvezetőt?

Kevés idegesítőbb van egy vállalat irányítása kapcsán, mint egy bizonytalan helyzet.

Amikor nem lehetünk biztosak benne, mit hoz a jövő hét, vagy akár a holnap, ami hatással lesz a munkánkra.

A COVID idején, amikor még csak bejelentették a március 8. és 22. közötti lezárást, már elég kellemetlen kérdések merülhettek föl egy cégvezetőben.

  • Melyik alkalmazott jár még mindig saját autóval munkába?
  • Hogyan oldjuk meg, ha azzal a kocsival történik valami?
  • Most akartunk volna új autót venni – át tudjuk venni egyáltalán?
  • Mi lesz a vizsgáztatásokkal?
  • Mi lesz, ha a szervizek mégsem maradnak nyitva?

A válaszok szerencsére a rendelet kihirdetése előtti napokban megérkeztek, de a mi ügyfeleink szempontjából ez nem is volt lényeges: nekik nem kellett ezzel az egésszel foglalkozni.

A flottakezelők (és az ügyfeleik) számára nincs bizonytalanság

Járványok, válságok bármikor bekövetkezhetnek és eltűnhetnek, de az ilyen időszakokban örök érvényű „szabályok” is megmutatkoznak, amiket érdemes megjegyezni és elraktározni a jövő érdekében.

Az egyik ilyen, hogy hatalmas különbség van az autópiacon magánszemély, vállalkozás és flottakezelő cég között.

Láthatjuk, hogy bár az ésszerűség kedvéért történtek enyhítések a korlátozásokat tekintve, de azért mégiscsak a magánszemélyeknek kellett az ujjukba harapniuk valamilyen mértékben.

Mindeközben a cégek számára minden szolgáltatás továbbra is elérhető, a flottakezelők pedig ugyanúgy ki tudják használni a partneri kapcsolataikat, mint azelőtt.

És kik élvezik még ezeket az előnyöket?

Az ügyfeleik.

Jó lenne, ha úgy kezelnék Önt is, mint ha 100 autója lenne?

Jó lenne, ha úgy kezelnék Önt is, mint ha 100 autója lenne?

Nagyon egyszerűen megérthető a képlet, hiszen számtalan más piacon is ugyanez a helyzet: egy cég minél több alkalommal, minél nagyobb tételben vásárol egy terméket/igényel egy szolgáltatást, annál jobb feltételekkel tudja ezt megtenni.

Partneri viszony alakul ki így például egy autószerviz és egy flottakezelő között, hiszen stabilitást, megbízhatóságot látnak egymásban – és így megéri akár az árakat is ilyenkor lejjebb vinni.

Ez az, amit egy átlagos magyar vállalkozás, aminek összesen 3 autója van, nem fog tudni elérni.

Kivéve, ha azt az autót egy olyan cégtől bérli, amelyiknek van 97 másik autója is, és rá bízza a flottakezelést.

És ne csak a szervizekre gondoljunk itt: az autós biztosítások, a jármű- és alkatrészbeszerzések, egyszóval minden gyorsabban, egyszerűbben, flottabbul működik ilyenkor.

Úgy is lehet tekinteni a tartós bérletre, hogy a bérleti díjért cserébe nem csak egy autót, és köré egy szolgáltatást kap, hanem egyszerre a flottakezelő kapcsolatrendszeréből származó előnyöket is.

Ha Ön is szeretné ezt a saját cégének megszerezni, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot minél hamarabb!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.