Miért érdemes flottakezelőtől venni használtautót?

Miért érdemes flottakezelőtől venni használtautót?

Mi az, ami a legtöbb ember fejében motoszkál, amikor használt autót vesz?

Legyenek rendben a papírjai” – van, akinek ez jut eszébe, de a nagy többségnek biztos, hogy nem ez az első.

Ne legyen benne sok kilométer” – ez már sokkal gyakoribb, de ennek is igazából egy sokkal mélyebb gondolat az alapja, mégpedig ez:

Csak nehogy átvágjanak!” – valójában mindenki ettől fél a legjobban.

Nem hiszünk a kereskedőnek, az előző tulajnak, csak a saját szemünknek: akkor most nézzük meg, mit érdemes nézni, és miért tud többet mutatni egy flottakezelő Önnek, mint sok használatutó kereskedő!

Mik a magyar használtautó vásárló legfontosabb elvárásai?

Mik a magyar használtautó vásárló legfontosabb elvárásai?

Mivel a számokban bízunk, ezért hajlamosak vagyunk kizárólag a pontos adatokra támaszkodni, ebből következően pedig az első kérdés, ami minden autó kapcsán felmerül, az a futott kilométerek száma.

Ezután jön a kor, hiszen az öreg autó nem sokat ér, kivéve persze, ha „megkímélt”, tehát nem mutat sokat a kilométeróra.

A következő pedig ezután a szép, sérülésmentes külső: karcolások, horpadások, de még maga a szín is döntő lehet.

És csak ezt a három tényezőt követően kezdenek el a legtöbben végre arról érdeklődni, hogy pontosan milyen múltja volt az autónak: volt-e balesete, hogyan használták az utóbbi években, stb.

Mennyit számít igazából a kilométer?

Kezdjük az első fontos kérdéssel, és cáfoljunk meg egy tévhitet: a kilométeróra állása nem ad objektív képet az autó értékéről.

Tegyük föl, hogy találunk egy 10 éves autót, ami 80-90 ezer kilométert futott összesen.

Mit lehet ebből megállapítani?

  • Megtaláltuk az álomautót, amit mindig is kerestünk, ami olcsó, és emellett alig használt.

VAGY

  • A kilométerórát rendesen visszapörgették, csak azért, hogy jobban lehessen eladni a kocsit.

Ilyenkor mindenki bólogat, hogy az utóbbi a valószínű – és persze ettől függetlenül is megveszi a nagy többség ezt az autót, mert mégis jobban érzi magát tőle, mintha egy sokszázezer kilométert megtett kocsit venne.

Mire kell valójában figyelni?

Mire kell valójában figyelni?

A valódi kérdés igazából nem az, hogy mennyi kilométert ment a kocsi, hanem hogy azokat hogyan tette meg?

  • Autópályán rohanta végig az egészet?
  • Vagy a belvárosban használták átlag napi max 1 órára, a munkába járáshoz?
  • Hányszor és hogyan volt szervizelve?
  • Rendszeresen jártak vele, vagy az év felét garázsban töltötte?

És ezek közül talán a szerviz a legfontosabb: lehet, hogy egy kocsi alig futott néhány tízezer kilométert, de ha az utóbbi 10 évben csak egyszer cseréltek benne olajat, akkor máris nem ér annyit a valóságban.

Ha a kilométeróráról feltételezzük, hogy a valóságot mutatja, akkor sem az azon lévő számok a meghatározóak: azt kell tudnunk, hogy hogyan bánt azzal az autóval az előző tulajdonosa!

Ha tehát van egy 50.000 kilométert és egy 150.000 kilométert futott autó előttünk ugyanabban a korban, állapotban és színben, akkor egyszerű a választás: azt válasszuk, amelyiknek több az előzménydokumentuma!

A legtöbb papírt pedig a flottakezelő tudja adni

A legtöbb papírt pedig a flottakezelő tudja adni

A flottakezelői szerződések része a rendszeres szerviz, és ennek ára bele is van kalkulálva a bérleti díjba.

Persze ha már ki van fizetve, akkor miért ne feltételezhetné Ön, hogy a flottakezelő valójában zsebre vágja a pénzt, a szervizet meg elfelejti?

Azért, mert a flottakezelőnek egyáltalán nem áll érdekében, hogy megspórolja a szervizt: tartós bérletnél az autó a lízingbeadó tulajdonában van, tehát gyakorlatilag a saját kocsiját tenné tönkre, ha nem vinné el a rendszeres átvizsgálásokra, és a javításokra (és ez a megállapítás igaz a garancián túli időszakra is!)

A szerződések lejárta után pedig – és itt térünk vissza a cikk címére – az autók eladásra kerülnek, és minél gondosabban voltak kezelve, annál többet érnek.

Milyen autókat talál Ön nálunk?

Milyen autókat talál Ön nálunk?

Nem meglepő módon, a tipikus flottamárkák modelljeit találhatja meg kínálatunkban: Opel, Kia, Skoda, Ford, stb…

A lényeg azonban nem is ez, hanem mindaz, amit az autó mellé még kap:

  • szervizszámlák: nem csak a szervizkönyv, mert azzal bárki vissza tud élni – mi a hivatalos dokumentumokat adjuk át.
  • baleseti jegyzőkönyv: mivel a szükséges javításokat elvégezzük, ezért nincs rejtegetnivalónk – ha egy autót eladásra kínálunk, akkor az alkalmas is a mindennapi használatra, függetlenül a múltjától.
  • őszinte kilométeróra: nem tekerünk, és nem csak azért, mert tilos, hanem mert nem is érdekünk.
  • általában 1 gazdás az autó: tehát Ön előtt csak 1 ember használta – akit egyébként a legtöbb esetben név szerint ismerünk.

Tudjuk, hogy mik a valódi igények, és azokat szolgáljuk ki

Nem feltételezzük, hogy az összes autókereskedő visszatekert kilométerórájú autókkal üzletel, hiszen ez egyáltalán nem igaz – és azt is érdemes látni, hogy ha valaki mégis erre vetemedik, az sem biztos, hogy azért teszi, mert meg akarja kopasztani az ügyfeleit.

Nagyon sok esetben maga a piac teszi érdekelté a csalásban az embereket: amíg a vásárlók nem akarnak 100.000-nél nagyobb számot látni a műszerfal kijelzőjén, addig bizony sok kereskedő alkalmazkodni fog ehhez az igényhez.

Ha viszont Ön már eddig elolvasta ezt a cikket, akkor tudja, hogy nem is a kilométer számít igazán – akkor pedig mi értelme lenne hazudni róla?

Flottakezelőként megengedhetjük magunknak azt a „luxust”, hogy teljesen őszinték vagyunk: tőlünk azt fogja megvenni, amit lát.

És ugye végső soron mégiscsak az a legfontosabb, hogy ne verjék át, nem igaz?

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.