Minden, amit tudnia kell az autó assistance szolgáltatásról

Már az is épp elég kellemetlen, ha itthon robban le az autónk, és ezt az érzést felszorozhatjuk százzal, mikor ugyanez valahol külföldön történik meg.

Szervizt keresni, autómentőt hívni, rosszabb esetben ideiglenes szállást vagy csereautót találni egy országban, ahol talán még megértetni sem egyszerű magunknak – ezt a terhet veszi le rólunk a gépjármű assistance, persze csak akkor, ha még utazás előtt megkötjük.

Egy korábbi cikkben beszéltünk már különféle biztosításokról, de ezek elsősorban az autóra vonatkoztak – most viszont valami olyasmit szeretnék bemutatni Önnek, ami ezeknél egy fokkal még többet ígér.

Az autó asszisztencia, bár belföldön is kifejezetten hasznos, főleg a külföldre autózók körében népszerű, hiszen előnyei leginkább akkor mutatják meg magukat, amikor a legnagyobb szükség van rájuk: például, mikor egy másik országban lerobban az autónk, és azonnali segítségre van szükségünk.

Közeledik a nyár, ilyenkor szokott a család kocsiba pattanni, és elindulni egy nagy nyaralásra, lehetőleg a határon túlra, ahol elég messzire kerülhet a hétköznapi gondoktól – pontosan ezért gondolom úgy, hogy most kell beszélnünk a gépjármű assistance lehetőségeiről.

Nem segít a hagyományos biztosító?

Nem segít a hagyományos biztosító?

Van az a biztosítás, ami baleset esetén azt a kárt téríti meg, amit egyértelműen mi okoztunk egy másik autóban – ez a KGFB.

Van az, ami már a mi autónkat „védi” – ez a CASCO.

Van az, ami az autónk eredeti vételárát biztosítja számunkra totálkár, vagy lopás esetére – ez a GAP, amiről egy korábbi cikkben már beszéltünk.

Ezek mind arra vannak, hogy az autónkban keletkezett kárt megtérítsék – de magát az utazást mi fogja védeni?

Fontos észrevenni azt, hogy a CASCO sem fed le mindent: a műszaki meghibásodások csak előre meghatározott eseteiben fogja megtéríteni a helyreállítás költségeit, így például ha nem történik baleset, de az autónk lerobban valahol, azt a saját pénztárcánk bánja.

Pontosan ezért kell még utazás előtt ellenőrizni, hogy a megkötött biztosításaink mire terjednek ki, és amire nem, azt az autó asszisztenciával pótolhatjuk.

Autó asszisztencia a nyugodt utazásért

Több biztosító is kínál ilyen szolgáltatást, aminek a lényege a lehető legegyszerűbben megfogalmazva: felkészít minden eshetőségre.

Nézzünk egy példát: tegyük fel, hogy Ön egy fontos üzleti útra indul autóval Németországba.

A határt átlépve még pár órán keresztül nyugodtan tud haladni, ám mikor már elég messze jár hazánktól, az autó egyszer csak lerobban.

A probléma annál súlyosabb, mint hogy Ön az út szélén állva meg tudja oldani, ezért nincs más lehetőség: telefonálni kell, és minden költség, ami ebből következik, a hívásdíjakról kezdve az autó elszállításáig és szervizeléséig teljes mértékben Önt terheli – ráadásul az üzleti út maga is veszélybe kerül, hiszen Önnek kell intéznie mindent személyesen, tehát az ideje is folyamatosan fogy.

Éppen ezért, hogy ilyen szituációba ne keveredhessen, fog Ön autó asszisztencia biztosítást kötni az út előtt.

Mi mindenre jó az asszisztencia szolgáltatás?

Mi mindenre jó az asszisztencia szolgáltatás?

Oldalakat írhatnék arról, a különböző asszisztencia biztosítások milyen esetekre terjednek ki, hiszen a szolgáltatások száma szolgáltatótól, és persze a befizetett összegtől is függ.

Íme egy rövidebb lista a leggyakoribb esetekről, amiket az autó asszisztencia fedez számunkra:

  • Helyszínen azonnal javítható hibák (pl. defekt, lemerült akkumulátor) megoldása.
  • Autómentés a helyszínen nem megoldható problémák esetén.
  • Az autó esetleges tárolási költségeinek megtérítése.
  • A sofőr (és minden vele utazó személy) tovább-, vagy visszautazási költségeinek megtérítése.
  • Az előre kifizetett szállások árának megtérítése.
  • Bérautó biztosítása a továbbutazáshoz.
  • Autó hazaszállítása.
  • Ha a továbbutazás nem lehetséges, akkor a szerviz közelében történő elszállásolás.
  • Az üggyel kapcsolatos hívások költségeinek megtérítése.

Mi látszik ezekből a pontokból?

Hogy gyakorlatilag a sikeres utazást biztosíthatja ezzel a szolgáltatással!

És nem mondhatja senki, hogy ezek pusztán a kényelmetlenségektől óvnak meg: azok a költségek, amik az asszisztencia nélkül hárulnának ránk, sokkal többek lennének egyszerű kellemetlenségnél.

Példa 2: a biztosított utazás

Most nézzük meg, hogyan alakul a korábban bemutatott németországi utazás, ha Ön igénybe veszi az asszisztencia szolgáltatást.

Az autó lerobbanását követően csak veszi a telefont, és tárcsáz – a szerelők ezután megérkeznek a helyszínre, ha tudják, azonnal meg is oldják a problémát, ha nem, akkor pedig az autómentő segítségével elszállítják az autót a szervizbe.

Ha nagy a gond, akkor Ön megkapja a csereautóját, esetleg igénybe vehet más utazási alternatívát (természetesen még mindig teljesen ingyen, hiszen ezt is a biztosító fizeti) és mehet tovább célja felé.

És ez csak egy forgatókönyv, a fent felsorolt szolgáltatások közül bármelyik életbe léphet, hogy ezzel az Ön helyzetét megkönnyítse.

Hogyan lehet megkötni?

Ha erre a fajta biztonságra van szüksége akár belföldi, akár külföldi út során, akkor már tudja, hogy ehhez csak az autó asszisztencia szolgáltatást kell igénybe vennie.

Kérdés azonban, hogy mik ennek a feltételei?

Erre válaszolni nem olyan egyszerű, hiszen szolgáltatója/biztosítója válogatja.

A legtöbb esetben például az autó életkora maximum 10 év lehet, ennek ellenére létezik olyan ajánlat is, ami kifejezetten az ennél idősebb kocsik tulajdonosait szólítja meg.

Ami általános szokott lenni, hogy legalább egy nappal az utazás előtt meg kell kötni ezt a biztosítást, de ezen túl külön kell megnéznünk, hogy a biztosítók feltételeinek megfelelünk-e.

Kiket zárnak ki?

Kiket zárnak ki?

Egyszerűbb válaszolni arra, hogy milyen járművekre NEM lehet autó asszisztencia biztosítást kötni, de mint mondtuk, ezek a feltételek is különbözhetnek szolgáltató és szolgáltató között.

Alapvetően elmondható, hogy a komolyabb igénybevételű járműveket szokták kizárni ebből a szolgáltatásból, tehát például a taxikat, buszokat, és autókölcsönzésre használtakat.

A maximális megengedett súly 3,5 tonna szokott lenni, és a szolgáltatók az ülések számát is meg szokták szabni (legfeljebb 9 darab).

Röviden megfogalmazva tehát a biztosítók ebben az esetben is szeretnek biztosra menni, és ezért nem foglalkoznak olyan járművekkel, amik túlzottan nagy igénybevételük miatt nagyobb eséllyel számíthatnak meghibásodásra.

Külföldre indul? Készüljön fel!

Végezetül néhány jó tanács, ha valóban tervezi a külföldi utat, és szeretné azt tökéletesen biztonságban tudni:

  • Az első a műszaki állapot ellenőrzése, anélkül egy lépést se lehet tenni: ha kell, szerelőhöz is vigye el az autót, hogy biztosan ne legyen vele komolyabb probléma.
  • Vizsgálja meg az autóra kötött biztosításokat, hogy pontosan miket fedeznek, és miket nem, és persze, hogy külföldi utazásra is ugyanúgy vonatkoznak-e.
  • Járjon utána, milyen papírokra és igazolásokra van szüksége, ha a külföldi országban szenvedne balesetet.
  • Kössön autó asszisztencia biztosítást, és a biztosító telefonszámát megfelelő helyre tegye el autójában, hogy azonnal megtalálja, amikor szüksége van rá.
  • Ne csak az autót, de az utasokat is biztosítsa!

Legyen az egy fontos üzleti út, vagy a jól megérdemelt kikapcsolódás a családdal, mindkettőt tönkreteheti az autó váratlan műszaki meghibásodása.

Aki azonban felkészül, annak nagyobb eséllyel csak egy érdekes sztorija születik ebből a kellemetlenségből, és magát az utat gond nélkül folytathatja, plusz költségek nélkül.

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.