„Jobban járok, ha az enyém az autó, mert akkor majd én is adhatom el használtautóként!” Biztos, hogy erre vágyik?

„Jobban járok, ha az enyém az autó, mert akkor majd én is adhatom el használtautóként!” Biztos, hogy erre vágyik?

Az egyik leggyakoribb ellenérv az operatív lízinggel, tartós bérlettel kapcsolatban, hogy az autó nem a használója, hanem a lízingcég tulajdonában van (és ott is marad).

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a szerződés lejárta után vissza kell adni az autót a szolgáltatónak, és onnantól kezdve az ő felelőssége a jármű továbbértékesítése használtautóként.

Sokan gondolják, hogy ez nem éppen előnyös, hiszen éveken át fizetnek egy olyan autóért, ami végül soha nem lesz teljes mértékben az övék, és így aztán végül eladni sem tudják.

Van azonban egy tényező, amit nem vesznek ilyenkor számításba.

A kiszámított maradványérték rengeteget számít a költségek tekintetében

A bérleti szerződés díjának meghatározásakor a lízingcég megállapítja az autó maradványértékét, tehát azt, hogy a szerződés lejártakor az autó mennyit fog majd érni a piacon, és ennek fényében számolja ki a díjat.

Magyarra lefordítva: a gyakorlatban Önnek annyival kevesebbet kell fizetnie az autóért, amennyiért a cég el tudja majd adni használtautóként a járművet.

Miért fontos ezt tisztázni?

Mert ebből is látszik, hogy gyakorlatilag Ön, mint lízingbe vevő, egyáltalán nem jár rosszabbul azzal, hogy nem adhatja el az autót – sőt, valójában az operatív lízing egyik legnagyobb előnye, hogy az autó továbbadásával már nem Önnek kell foglalkoznia!

Nézzük meg, hogy más esetben mennyi mindennel kéne számolnia!

1. lépés: találjon vevőt az autóra

1. lépés: találjon vevőt az autóra

Ez tűnik a legegyszerűbb lépésnek, de valójában ez talán a legnehezebb.

Hiába állapítunk meg szakértőkkel akármilyen maradványértéket, az még nem garancia arra, hogy valaki ki is fogja azt az összeget fizetni rá.

Egy nagyon jó hirdetést kell összeállítani, fotókat készíteni, aztán az érdeklődőket kezelni, alkudozni, személyes találkozókat szervezni…

Több munka van ebben, mint sokan gondolják, amire egy cégvezetőnek nincs feltétlenül ideje.

Néhány tipp a jó hirdetéshez

Ne csak azért legyünk körültekintőek a hirdetés kapcsán, mert így könnyebben találhatunk vevőt, hanem mert így elkerülhetjük a későbbi problémákat, nézeteltéréseket is.

  • Készüljenek jó minőségű fotók az autóról kívülről-belülről (és ne rejtsük el a hibákat sem).
  • Legyen pontos leírás az autó műszaki állapotáról. Érdemes akár autószerviznél átnézetni az autót, és a hibákról jegyzőkönyvet is készíttetni. Miért? Mert így a vevő egészen biztosan nem tehet panaszt arra hivatkozva, hogy nem tudott valamilyen problémáról.
  • Nyugodtan tüntessük föl a rendszámot, alvázszámot, hogy az autó előéletét ellenőrizni tudja a lehetséges vevő.
  • Gyűjtsünk össze minden tartozékot, extrát, kiegészítőt, mert ezek növelhetik az autó értékét.

2. lépés: adjuk el az autót (anélkül, hogy átvernének)

2. lépés: adjuk el az autót (anélkül, hogy átvernének)

Kezdjük mindjárt egy kis fogalommagyarázattal, mert nagyon sokan keverik ezeket:

  • Az előleget a vevő fizeti, és amennyiben mégsem történik meg az autó eladása, visszakapja az összeget.
  • A foglalót szintén a vevő fizeti, és amennyiben ő úgy dönt, hogy mégsem veszi meg az autót, úgy az az eladónál marad. Ha azonban az eladó miatt nem történik meg az adás-vétel, akkor nemcsak a foglaló jár vissza a vevőnek, hanem annak a kétszerese, kárpótlásként.

Nagyon nem mindegy tehát, hogy a kettő közül melyiket kérjük, viszont mindkettő esetében fontos, hogy készüljön róla átvételi elismervény.

De mielőtt még ide jutnánk, figyeljünk arra, hogy a személyes találkozón semmilyen módon ne tehessenek kárt észrevétlenül az autónkban: létező csaló stratégia ugyanis, hogy amíg a lehetséges vevővel beszélgetünk, az ő „kísérője” titokban valamit elront az autóban, hogy ezzel is csökkentse az értékét (kisebb karcolásoktól kezdve a kipufogóba öntött olajig bármiről beszélhetünk itt).

3. lépés: jelentsünk be mindent hivatalosan

Megkötöttük az üzletet, tanúk előtt aláírtuk az adásvételi szerződést, a pénz megérkezett… Most már hátradőlhetünk, nem?

Korántsem: az eladásról Önnek és a vevőnek is nyilatkoznia kell a nyilvántartó szerveknél.

Bár erre van egy (a közhiedelemmel ellentétben nem 8, hanem) 15 napos határidő, mégis, a legtisztább, ha az eladás napján, vagy másnap elvégezzük a bejelentést.

Miért?

Mert így megkíméljük magunkat néhány igen komoly kellemetlenségtől: ameddig ugyanis a hivatalos szervek nem tudnak róla, hogy az autónak új tulajdonosa van, minket vehetnek elő parkolási, illetve közúti bírságok kapcsán.

Kerüljük hát el a vitás helyzeteket, és órára-percre pontosan határozzuk meg az eladás pillanatát a papírokon.

4. lépés: intézkedjünk a biztosításokkal kapcsolatban

4. lépés: intézkedjünk a biztosításokkal kapcsolatban

Nyilvánvaló, hogy volt az autón kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás – értelemszerűen ezt fel kell mondanunk, hiszen nem akarjuk más autója után fizetni.

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy amikor már tudják, hogy el fogják adni az autót, be se fizetik az aktuális összeget a biztosítójuknak – emiatt azonban utólag rosszul járnak, mert fedezetlenségi díjat kell fizetniük, és a bonus-malus besorolásuk is bánja majd ezt.

Messze jobban járunk, ha türelmesen várunk, hiszen utólag, ha túlfizettük a biztosítást, azt a biztosítónk visszafizeti nekünk.

Még így is egyszerűnek tűnik? Akkor nézzük meg azokat a kérdéseket, amiket kihagytunk!

A fentebbi 4 pont a használtautó értékesítés egyszerűbb oldalát mutatta meg.

Ne feledjük azonban, hogy mi most cégként próbálunk eladni egy járművet, ami máris megbonyolíthatja a dolgokat.

Nagyon alaposan át kell beszélni ezt a kérdést a könyvelővel, mert onnantól kezdve, hogy annak idején történt-e áfa levonás az autó beszerzése kapcsán (alapvetően nem lehet, de vannak bizonyos kivételek), egészen odáig, hogy milyen számlát kell kiállítanunk, nagyon sok helyen el lehet csúszni.

Szeretné, ha másnak fájna a feje emiatt?

Szeretné, ha másnak fájna a feje emiatt?

A tartós bérlet legfontosabb előnye nem az, hogy autót juttat a céghez – ezt más úton is meg lehetne oldani – hanem az, hogy rengeteg terhet vesz le a lízingbe vevő válláról.

Nem kell biztosításokkal, szervizekkel és az autóval járó rengeteg egyéb papírmunkával bajlódni, és igen: végül az autó eladása sem az ő felelőssége.

Ha Önnek is erre a kényelemre van szüksége, vegye fel velünk a kapcsolatot!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.