Becsapós kereszteződések Budapesten – ne büntesse meg magát figyelmetlenségből!

A budapesti közlekedés bármikor tartogathat nekünk valamilyen kellemetlen meglepetést, és ez gyakran a pénztárcánknak fáj a legjobban.

Rendszeresen halljuk a híreket a különböző „becsapós” útszakaszokról és kereszteződésekről, amik miatt autósok tömegeinek kell bírságot fizetni.

Tilos jobbra kanyarodni ott, ahol ezelőtt évtizedekig lehetett, kötelező haladási irány ott, ahol eddig sose volt – az ilyen változások főleg a rutinból autózók számára jelentenek veszélyt, de bizonyos helyeken annyira nem tűnnek ésszerűnek a szabályok, hogy a vidékről érkező sofőrök is beleszaladnak egy-egy komolyabb büntetésbe.

És nem kis összegekről beszélünk: az olyan szabálysértés, mint például a kötelező haladási irány be nem tartása, közigazgatási bírságot von maga után, ami nem kevesebb, mint 50.000 forintot jelent.

Hogy miben érint ez minket?

Fizethetünk. Mióta a fővárosunk utcáit ellepték a térfigyelő kamerák, már rendőrnek sem kell állni az út szélén, hogy azonnal kapjuk az értesítést a szabálysértésről.

Összegyűjtöttünk három olyan útszakaszt, ami gyanúsan sokaknak kerül majdnem egy fél minimálbérbe.

Becsapós kereszteződések Budapesten – ne büntesse meg magát figyelmetlenségből!

Forrás: Google Street View

Baross utca-József krt. kereszteződés – a hírhedt pénznyelő

A Baross utca és a József körút kereszteződése a „legnépszerűbb” ilyen kereszteződés egész Budapesten.

A VIII. kerület már évek óta szedi a hadisarcot az erre autózóktól, néha ebből, máskor abból az irányból.

2013 februárjától kezdve még az okozott felháborodást, hogy a körútról nem lehetett jobbra kanyarodni a Baross utcára, mára azonban ez megszűnt, vagy inkább helyet cserélt: ma a Baross utcáról nem lehet jobbra kanyarodva a József körútra menni.

Mi az indok?

De nézzük meg, mivel magyarázza a város ezt a nem teljesen egyértelmű szabályt!

Ahogy néhány évvel ezelőtt még a villamos jelentette az okot, itt most a trolira kell jobban vigyáznunk állítólag.

Ha ugyanis mi jobbra akarnánk kanyarodni, de közben a keresztben átkelő gyalogosokra is várnunk kéne, akkor a mögöttünk álló szegény troli nem tudna kiállni a megállóból.

Erre az indoklásra sokan válaszolják azt, hogy ha a megálló hátrébb kerülne, vagy a kereszteződés lámpáit átprogramoznák, talán megoldódna a probléma úgy, hogy az autósok utána nyugodtan mehessenek, amerre szeretnének, de ez most nem a mi dolgunk.

Miért becsapós?

Mert az imént kifejtett ok ellenére a volán mögül egyáltalán nem tűnik indokoltnak a kötelező haladási irány, és egy rutinból vezető sofőr gondolkodás nélkül veheti be a jobbkanyart.

Sőt, a másik irányból nincs is semmilyen akadálya annak, hogy az ember a közvetlenül a körútra jusson, így csak azokat éri a büntetés, akik a Blaha Lujza térre szeretnének eljutni.

A kamerák viszont folyamatosan figyelnek!

Józsefváros saját üzemeltetésű kamerarendszerrel látta el a kereszteződést már évekkel ezelőtt, és annak idején állítólag néhány hét alatt 80-120 bírság is születhetett ezen a helyen – mindenki számolja ki maga, mennyi pénzt jelenthetett ez fix 50.000 forinttal számolva!

Emellett pedig volt már arra is példa, hogy a haladási irányt jelző nyilak elkoptak az aszfalton, és valakinek esős időben esélye sem volt, hogy észrevegye őket.

Persze a tábla mindvégig kint volt, szóval a büntetést erre hivatkozva nem vonták vissza.

Aki azonban mégis úgy érzi, hogy meg tudja védeni álláspontját, az a BRFK Közlekedési Szabálysértési Osztályának küldje el az ügye iratait, és bizonyítékait.

Bécsi út-Szépvölgyi út kereszteződése – régen úgy volt, most meg így

Még a Google Street View is úgy emlékszik, hogy a Bécsi útról ki lehet menni egy jobbos kanyarral a Szépvölgyire.

Hát ma már ez nincs így – illetve ma is ki lehet kanyarodni, csak megbüntetnek érte, könyörület nélkül.

Mi az indok?

A háttérben a fonódó villamos 2016. januári bekötése áll.

A Közút megfogalmazása szerint ugyanis a Bécsi út ezen szakasza „forgalomcsillapított kiszolgáló út az üzletekhez”.

Az autósok eddig tömegével használták, hogy a Zsigmond tér irányában haladva a Szépvölgyi út felé kerüljenek, ez viszont ma akadályozná a villamosforgalmat, hiszen ha jobbra kanyarodáskor a gyalogosok zöld lámpát kapnak, akkor az autók elállják az utat.

Van azonban alternatíva is: a Lajos utca-Szépvölgyi út útvonalat javasolják, amelyre többletkapacitást biztosítottak.

Miért becsapós?

Mert eddig ez nem így volt, és rengetegen jártak arra nap, mint nap, akik bele se gondolnak, hogy ekkora változás történne egyik pillanatról a másikra.

Sokan beleszaladnak tehát itt is éppen abba a büntetésbe, mint ami a Baross utcánál van, pedig a tábla, de még a jelzőlámpa is az egyenes irányt mutatja.

Ami a sofőrök felől kritikaként érkezik, hogy a tábla nem éppen hagyományos kinézetű: nem a szokásos kék-fehér jelzést látjuk, mert az egészet egy neonzöld keret is határolja, és magasabban is van, mint a korábbiak – észrevenni tehát nehezebb, de nem lehetetlen, így tehát ezzel az indokkal fellebbezni felesleges.

Szentmihályi út az M3-as felé – ha nem látod, büntetnek

Itt nincsen semmilyen hirtelen jött változtatás, egyszerűen csak nagyon sokan követik el ezt a hibát.

A Szentmihályi úton az M3-as felé ugyanis szintén szép számban születnek vaskos bírságok egy-két szabálytalan balkanyarból.

Szentmihályi út az M3-as felé – ha nem látod, büntetnek

Forrás: Google Street View

Miért becsapós?

Ahogy a képen látszik, elsőként egy „Balra kanyarodni tilos” táblával találkozunk, majd egy szaggatott záróvonal is felhívja a figyelmet arra, hogy ne próbáljunk lekanyarodni az Aulich Lajos utcára.

Miért teszik meg ezt mégis?

Az ok egyszerű: a táblát nem felétlenül vesszük észre, főleg akkor, ha mondjuk egy busz halad közben mellettünk – ami kicsit sem ritka.

Aki tehát itt balra fordul, szintén számítson komoly büntetésre – vagy ha ő nem, akkor az autó tulajdonosa, vagy üzemben tartója.

Néhány tanács a Budapesten közlekedőknek

50.000 forintnyi fix összegű bírságról beszélünk – ez igen komoly, főleg ha azt nézzük, hogy például ha 50 km/h helyett 80-nal megyünk, akkor csak 45.000 forint büntetést kell fizetnünk.

És biztosak lehetünk abban, hogy ha nincs is rendőr a közelben, a kamerák tisztán látják, hogy mit csináltunk.

Éppen ezért a következőket tudjuk javasolni a Budapesten közlekedőknek:

  • Ne vezessenek rutinból – nincs olyan nap a fővárosban, amikor minden pont olyan lenne, mint azt megelőzőleg.
  • Mindig figyeljék a közlekedési híreket előre – a nagyobb változásokról persze mindig adnak ki közleményt, szóval tájékozódással is el lehet kerülni a büntetéseket.
  • Figyeljék a táblákat, akkor is, ha minden egyértelműnek tűnik – mert nem mindig azok.

Nem éri meg utólag duzzogni a bírságokon – készüljön fel előre, és nem lesz semmi probléma az úton!

Büntetés- és balesetmentes vezetés kívánunk!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.