Tények és történetek a flottakezelés világából, amiket Önnek is ismernie kell

Tények és történetek a flottakezelés világából, amiket Önnek is ismernie kell

Minden szakmával kapcsolatban lehetnek tisztázatlan kérdések, és ezek nyomán úgy tudnak terjedni a tévedések és tévhitek, mint a futótűz.

Tisztázzunk most mindent ezzel kapcsolatban!

Mindent leírok Önnek, amit a leggyakoribb kérdésekre válaszolni szoktam, és megmutatok olyan eseteket, amikor az ügyfeleink számára teljesen bebizonyosodott, hogy megérte igénybe venni a flottakezelést.

Az egyszerűség kedvéért válaszuk szét két részre ezt a cikket:

  • először azt beszéljük meg, hogy miért érdemes flottakezelő segítségét kérni;
  • aztán térjünk át arra, hogy miért érdemes a FLOTTAUTO Lízinget választani.

De előbb kezdjük az alapoknál!

Lízing vs. bérlet

A lízing alapvetően kétféle lehet: pénzügy lízing és operatív lízing.

Az elsőnél pénzügyi termékről beszélünk, a másodiknál sima szolgáltatásról, ez a szolgáltatás pedig a bérlet.

Ha flancosan szeretnénk mondani, hívhatjuk operatív lízingnek is, mivel az operatív lízing és tartós bérlet egyre megy – mint a burgonya és a krumpli.

A pénzügyi lízing is lehet kétféle: zárt és nyílt végű.

Mindkettő pénzügy termék, köztük a különbség csupán annyi, hogy a zártnál a szerződés megkötésekor tudják, kié lesz az eszköz a futamidő végén, míg a nyílt lízingnél pedig pontosan a tulajdont szerző személye jelenti a nyitott kérdést – ez tehát előre nem tudható, azt majd a lezáráskor a lízingbevevő megmondja.

De térjünk vissza a tartós bérlethez!

„Nagyon magas a bérleti díj, és még az autó sem lehet az enyém?”

Ez az egyik leggyakoribb ellenérv az operatív lízing kapcsán, és nem nehéz megérteni, miért: mindenki azt szereti, ha valami teljesen az övé, tehát nem bérli, hanem a saját tulajdonában van, és nem veheti el tőle senki (remélhetőleg).

Nincs feltétlenül baj ezzel a hozzáállással, viszont érdemes felismerni, hogy a lízingnek bizonyos esetekben igen komoly előnyei vannak.

Magas a havidíj” - elsőre talán tényleg annak tűnik, főleg, ha előre elkezdünk 48 hónapra szorozgatni – de azt se felejtsük el kiszámolni, hogy mire fizetünk ennyit!

Nézzük meg, mennyi a casco, a kötelező biztosítás, a gumicserék, a szervizek díjai – amint leülünk ügyfeleinkkel mindezt átnézni, egyből látják, hogy ilyen költségek mellett annyira nem is magasak az áraink.

Olyan még nem volt a történelemben, hogy valaki vett egy autót és soha többé nem volt rá semmilyen költsége a rendszeres használat mellett: tehát nem csak azt kell számolni, hogy a 4 év alatt kifizetett bérleti díjból milyen autót lehetett volna venni, hanem hogy annak a fenntartása mekkora kiadást jelentett volna!

Szabaduljon meg néhány adótehertől és egyéb költségtől!

Szabaduljon meg néhány adótehertől és egyéb költségtől!

A 2020-as helyzet szerint jelenleg 9% a társasági adó – ez pedig egy olyan tényező, amivel sokan elfelejtenek számolni, amikor a flottakezelés előnyeit és hátrányait mérlegelik.

Tegyük fel, hogy a cégnek van 1,2 millió forint eredménye az év végére: ennek 9%-át, tehát 108.000 forintot elvisz a társasági adó.

Most pedig tegyük fel azt, hogy ez az 1,2 millió forint egy autó bérlésére ment el, havi 100.000 forint értékben: így gyakorlatilag a cég szerzett magának egy autót, és meg is spórolt 108.000 forintot.

És ez még csak 1 féle spórolási mód volt: a flottakezelők (mivel több autó tartozik hozzájuk) jobb ajánlatokat kapnak a szervizekben, kedvezményesebb szolgáltatásokat tudnak elérni, ami végső soron az ügyfeleknek jelent hatalmas anyagi előnyt ahhoz képest, mintha valóban ők vették volna meg az autót.

Nem kell aggódni az autó miatt – mi mindent intézünk

Most értünk el ahhoz a részhez, amikor már kifejezetten magunkról, a FLOTTAUTO Lízingről tudok beszélni, mivel értelemszerűen ebbe látok bele leginkább.

Van egy történetem a kényelemmel kapcsolatban: egy sebész ügyfelünk autóján a hátsó lámpát valaki betörte.

Normál esetben a forgatókönyv szerint ilyenkor jön a hosszadalmas ügyintézés a biztosítóval, a kár felmérése, az időpont egyeztetés a szervizzel, az alkatrész berendelése – erre egy elfoglalt orvosnak, aki rengeteg ügyeletet vállal, biztos, hogy nehéz lett volna időt szakítania.

Viszont mire megérkezett hozzánk, nálunk már itt várta az új lámpája: mert pontosan tudtunk mindent a kocsiról, a papírokat rendben kitöltöttük, és így alig 15 perc után már indulhatott is tovább tőlünk.

Nincs olyan, hogy valaki kocsi nélkül marad

Nincs olyan, hogy valaki kocsi nélkül marad

Csak még egy való életből vett példa a flottakezelő nyújtotta kényelemre: egy másik ügyfelünk focimeccsre ment autójával.

Az út alatt semmi gond nem volt az érkezésig, egyszer azonban arrébb akart parkolni, de a kocsi nem indult.

Mindössze két dolgot kellett tennie a hiba érzékelése után: telefonálni nekünk, majd bemenni a meccsre.

Odabent a barátai kérdezték, hogy kell-e fuvar, de ő akkor már tudta, hogy mire kimegy, a parkolóban ott fogja várni a csereautó.

Ha szerződést kötünk valakivel arról, hogy neki autója lesz, akkor nekünk kötelességünk is ezt biztosítani, ráadásul úgy, hogy ez az ügyfélnek a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjon.

A szervizek alkalmával is mindent mi intézünk: mi egyeztetünk előre, mi kérjük az árajánlatot, mi ellenőrizzük, hogy vannak-e felesleges költségek, és a fizetés is ránk tartozik: Önnek annyi a dolga, hogy bevigye a kocsit, aláírja a munkalapot, mi pedig (persze szerződéstől függően) intézzük a többit.

Régimódiak vagyunk – és ezért hatékonyak

Tudjuk, hogy a nagy, de sokszor még a kisebb flottakezelő cégek is előszeretettel igyekeznek automatizálni minél több folyamatot.

Van úgy, hogy ez hasznos – de nálunk nem az a leghatékonyabb, ha Önnek számítógépekkel kell kommunikálnia.

Hívhat reggel, vagy akár este is, a legsürgősebb pillanatokban ugyanaz az ismerős hang fog válaszolni a telefon túloldaláról, akit már eddig is megszokhatott az autóval való ügyintézés kapcsán.

A hatékonyság, eredményesség és ügyfélközpontúság jegyében törekszünk arra, hogy minél kevesebb feladatot bízzunk a gépekre, és ennek köszönhetően valóban gyors és személyre szabott megoldásokat tudunk biztosítani.

Pár szóban arról, mi lesz a futamidő végén

Pár szóban arról, mi lesz a futamidő végén

A futamidő végi elszámolás egy olyan kérdés, amivel érdemes foglalkozni: a legtöbben teljesen tisztán játszanak, és már előre megmutatják például, hogy az autót ért kisebb-nagyobb sérülések nagyjából milyen mértékben változtathatják meg a költségeket.

Azonban ezek a logikusnak ható, sérüléséket bemutató füzetecskék gyakran okozhatnak meglepetést.

Egy nagyobb kavicsfelverődés persze hogy javításra szorul, azonban hogy mennyiért javítják, és hogy az összes ilyen apró sérülést egyesével javítani kell- e, már pénztárcát próbáló kérdéseket vethet fel. 

Értelemszerűen, mivel a lízingbeadóé az autó a futamidő végén, az övé a kockázat is, és ezt mérlegelni kell a havidíjak megállapításánál.

Van azonban egy szó, amire érdemes Önnek odafigyelnie: a rekalkuláció.

Egyes flottakezelői szerződések lehetőséget adnak arra, hogy a havidíjak összegét megváltoztassák, különböző okokra hivatkozva: kamatváltozások, piaci árváltozás, a szerződésben foglaltaktól eltérő futott kilométerek (akár több, akár kevesebb), stb.

A baj az, hogy előre ezeket még nem lehet meghatározni, és vannak olyan cégek, akik ennek köszönhetően megengedhetik maguknak, hogy kezdetben olcsóbb ajánlatokat kínáljanak – számítva arra, hogy később a fentebbiek valamelyikére hivatkozva felemelhetik a díjakat.

Mi arra törekszünk, hogy már a kezdetekkor is csak azt vállaljuk, amihez tartani tudjuk magunkat: a jegybanki alapkamat, a biztosítási díjak, vagy a fontosabb törvények és jogszabályok változásain kívül nem nagyon tudunk elképzelni olyan okot, ami miatt emelnénk az árainkat utólag.

Mit kell tehát tudni a flottakezeléssel, és a Flottautóval kapcsolatban?

Mit kell tehát tudni a flottakezeléssel, és a Flottautóval kapcsolatban?

A flottakezelés egy lehetőség – elsősorban anyagi előnyökkel, és ehhez jön még hozzá a kényelem és megbízhatóság.

A tartós bérlet, vagy más néven operatív lízing kapcsán a legfontosabb, hogy ne a havidíj bűvöletében éljünk: ne ijedjünk meg a magas számoktól, hanem járjunk utána, pontosan mire is fordítják azt a pénzt, és az alapján döntsünk.

Ha már vannak konkrét elképzelései, és tudja, milyen autót szeretne, milyen méretben, színnel és felszereltséggel, akkor mi segítünk, hogy meg is tudja szerezni.

Ha szeretne még többet, még részletesebben megtudni a flottakezelés előnyeiről, töltse le ingyenes levélsorozatunkat!

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon köszönöm hírlevelét, tartalmas, megbízható segítségnek tartom. Mérlegképes könyvelőként dolgozom, a cégeimnek segítségként továbbítom az ön üzeneteit, hogy igény szerint használják fel."

Zádori Ágnes


"Tisztelt Molnár úr! 22 éve vezetek, ebből 19 évet úgy hogy céges autót.Vezettem multinál és kis pár fős cégnél ,de csak mint használó.Az autók mindig közel álltak hozzám,de a hozzájuk kapcsolódó költségek nem foglalkoztattak,hiszen ez a "tulaj gondja-baja".Persze véleményem mindig volt,hogy mit kellene venni,de ezt csak mint alkalmazott tettem. A közelmúltban egy barátom kereset meg,hogy induló vállalkozásához gépkocsikat kell beszereznie,mit gondolok tudnék-e ebben segíteni neki. Persze azt gondoltam igen,de mondtam neki,hogy nekem is fel kell készülnöm, utána kell néznem dolgoknak. Az interneten keresgetve találtam az önök honlapjára. Egyből meg tetszett és feliratkoztam a "Amit a cégautó választás előtt tudnia kell" című levélsorozatunkra.Számos új és fontos információt és választási szempontot tudtam meg. Azt gondolom,hogy most még nem tudok annyit mint önök,hiszen ez is egy szakma,de rávilágított,hogy miért érdemes itt is profikhoz fordulni. Viszont az önök álltál adott információkat felhasználva el tudok indulni és tudom mire kell odafigyelnem egy tárgyaláson hogy a lehető legoptimálisabban tudjuk kiválasztani a számunkra legjobb cégautókat."

Habele Gyula


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.