Hitel, Lízing, Tartós bérlet.

Pontosan tudja, melyik fogalom mit takar? Ismeri ezeknek a fogalmaknak az Ön bankszámlájára gyakorolt hatását?

Ha nem, érdemes velük közelebbről is megismerkedni. Használja ki a lehetőséget! Olvassa el rövid összefoglalónkat, hogy olyan döntést tudjon hozni, amit később, akár évek múlva sem fog megbánni.

Az alábbiakban összefoglaljuk a 3 finanszírozási forma előnyeit, hátrányait azért, hogy Ön biztosan a legkedvezőbb döntést hozhassa cégautója finanszírozásával kapcsolatban. Szeretnénk Önnek a döntés előtt segíteni, hogy később az esetleges előnytelen választás következményei ne terheljék cégét.

Hitel, Lízing

A legelterjedtebb finanszírozási formák. A hitel egy egyszerű pénzügyi termék, melyet az Ön finanszírozhatósági képességének megfelelően adnak, vagy nem adnak a bankok. Hitelezés esetén a hitelre vett autó tulajdonjoga a hitelszerződés aláírásától jogilag és pénzügyileg is Önt illeti meg. Ön tartja az autót nyílván könyveiben, számol el utána amortizációt.

Amortizáció tekintetében a lízing is hasonló képet mutat. A hiteltől alapvetően két dolog különbözteti meg. Itt fedezetnek az Ön cégének finanszírozhatósági képességén felül belép maga az autó is. A másik különbség a tulajdonjog kérdése. Amikor egy gépkocsit lízingbe vesz, az csak számviteli értelembe lesz az Öné. Cége könyvelésében aktiválja, amortizálja, de jogi értelemben tulajdont csak az utolsó részlet megfizetését követően szerez rajta.

Cégek esetében további fontos információ a költségelszámolás lehetősége. Költségként e termékek esetében csak a törlesztő részlet kamattartalmát és az amortizációt tudja elszámolni. Mit is jelent ez a törlesztő részlet esetében? Egy 60 000 Ft-os törlesztés esetében a költségként leírható összeg nagyjából 5-10% közötti, tehát csak 3-6 000 Ft-ot tud költségként elszámolni.

Tartós bérlet

A bérlet bár gyakorlatilag felfoghatjuk finanszírozási formának is, nem pénzügyi termék. Jogilag egyszerű szolgáltatás. Ebből adódnak előnyei is. A bérleti díj teljes egészében leírható költségként. Az előbb említett példát alapul véve itt Önnek a 60 000 Ft-os díjból 60 000 Ft költsége keletkezik.

A bérletnek egy hátránya van a hitellel, lízinggel szemben. Drágább. Ha egyszerűsíteni szeretnénk a kérdést, akkor azt mondhatjuk, hogy összesen 2%-al. Ugyan olyan feltételek mellett, ami lízing esetén 100 Ft-os törlesztő lenne az bérletnél 102 Ft-ot fog jelenteni. A különbség az iparűzési adó. Ez az elmélet. A gyakorlat azonban mást mutat. Havonta kevesebb pénzt kell a bérletre fizetni.

Hogy segítsünk a dolog megértésében készítettünk Önnek 2 táblázatot.

Hitel, lízing törlesztése

A teljes méretért kattintson a képre.

Az első táblázatban egy 1 000 000 Ft-ba kerülő autó törlesztését mutatjuk be, amit az egyszerűség kedvéért 3 részletben, kamat számítása nélkül fizetne ki a Banknak.

Az ábrán megmutatkozik a hitel, lízing finanszírozási jellemzője. Lízing, de különösen hitel esetében a törlesztések 0 Ft-ra futnak ki. Azaz, Ön ebben a példában 3 egyenlő, 333 333 Ft-os törlesztésekkel jut a konstrukció végére.

Bérlet

A teljes méretért kattintson a képre.

Tartós bérlet esetében azonban kicsit másként áll a helyzet. A „finanszírozás” nem egyenlő részletekre van bontva, hiszen a futamidő végén be van állítva egy majdani piaci értéket tükröző maradványérték. Ez a példánkban 300 000 Ft, amit Önnek nem kell megfizetnie. Azért nem, mert a futamidő végén a flottakezelő a gépkocsit ezen a piaci áron értékesíteni fogja. Azaz, más fizeti ki Ön helyett a kocsi értékének harmadát.

A példában Önnek a használat 3 db időegysége alatt csak a fennmaradó 700 000 Ft (3x 233 333) használati díj terheli a pénztárcáját, az előző termékek 1 000 000 Ft-jával szemben. Valahol ezen a ponton halványul el a korábban említett iparűzési adó okozta hátrány.

És ha már a pénztárca. Mi értelme annak, hogy gőzerővel tolja a pénzt egy hitel, lízing konstrukcióba? A maradványérték összegét megfizetve feleslegesen köt le pénzt. A való életben egy középkategóriás 3 éves Opel Astra ára legalább 1 400 00 0 Ft. Minek tenné bele ezt a pénzt egy finanszírozásba? Tehetné a bankba is, ott legalább kamatozna. És a megtermelt kamat akár csökkenthetné egyéb költségeit.

És mi a helyzet az ÁFÁ-val?

Köszöni, jól van. Annyira jól, hogy az Ön bérelt cégautóit nem is érinti.

ÁFA- előnyök bérelt cégautó esetén

ÁFA előny 1:

Ön kiválasztja a cégautót, mi megvesszük és az autó árának ÁFA-ját visszaigényeljük. Így Ön egy nettó autóértékre számolt bérleti díjat kap.

ÁFA előny 2:

2012. január 1-től az Ön számára a bérleti díj áfa-ja is levonhatóvá válik. Így nem csak az autó lesz 27%-al olcsóbb, de a használata is.

Magánhasználat-üzleti használat, ÁFA

Fontos tudni, hogy amennyiben az Ön cége magánhasználatot engedélyez a dolgozóknak, akkor a bérleti díj ÁFA-ja a csak a magán és üzleti használat arányában igényelhető vissza.

Praktikusan, ha az Ön cége 15% magánhasználatot biztosít dolgozói részére, akkor a felszámított ÁFA 85%-a lesz csak visszaigényelhető. Az üzleti használatot dokumentált útnyilvántartással kell igazolni.

Érdeklik más költségcsökkentő megoldások is? Szeretné, ha ezek a megoldások a beszerzéstől az eladásig, a gumiktól a szervizekig átfogó ismeretet kínálnának a költségek faragására?

Segítünk. Kérje, a most ingyenesen elérhető „5 költségcsökkentő lépés cégautójához” című 5 részes levélsorozatunkat.

Kérjen visszahívást itt!

"Ezúton szeretném megköszönni azt a magas szintű kiszolgálást, amit péntek este nyújtottatok. Nagyra értékelem. Egy jó barátom, aki mellettem ült a meccsen, le volt nyűgözve, hogy a meccs alatt telefonon el tudtam intézni az autó elvitelét és a csere autót. Mivel számára is aktuálissá vált az autó cseréje, ezért kérte, hogy adjam meg az elérhetőségeteket. Ezt megtettem utólagos engedelmeddel. Még egyszer köszönöm a hozzáállást."

Bartha László


"Nagyon tetszett az 5 lépéses anyag. Tanulságos, érthető és nagyon részletes. Profi munka, gratulálok hozzá. Én a másik oldalon - a javítók területén - dolgozom, de így is nagyon sok hasznos információval lettem okosabb."

Együd Imre
Opel Molnár


"Meddig használjunk egy cégautót? Mire jó a flottakezelés? Nem hogy a választ nem tudtam, de a kérdés sem fogalmozódott meg bennem soha. A kocsik költségét is lehet minimalizálni, tudatosan tervezni? Ez volt a legnagyobb újdonság, amit az 5 részes levélsorozatból megtanultam."

Illyés György
OM Audit Kft.


"Eddig csak hajtottuk az autókat. Elfogadható volt, ha néha napján beesett egy-egy számla. Hogy jogos, volt-e? Nem tudtuk igazán, de fizettünk. Az autóinkat is hasonlóan „jól átgondolt” szisztéma szerint szereztük be. Éreztük, hogy valamit jobban kell csinálni. Így került a képbe a flottakezelés. A flottakezelés keretében van, aki ismeri helyettünk a finanszírozásokat, tudja, milyen szempontok szerint kell kocsit választani, azokat mikor kell eladni. És amit korábban mindig szerettünk volna: együtt, teljes egészében látjuk az autók költségeit. Így könnyebb terveznünk és az eddigi tapasztalati számok alapján elmondhatjuk, hogy úgy kerülnek érezhetően kevesebbe az autók, hogy más dolgozik velük."

Hollay Béla
Urbánus reklám Kft.